Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2013 11:22 - За вашите протести
Автор: vani11aice Категория: Политика   
Прочетен: 473 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 31.07.2013 11:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Преди няколко дена в нета имаше поредния текст който целеше да „накара“ тези които не взимат участие в протестите да се „поправят“, обяснявайки им, че вместо да гледат в тавана и да обясняват, че няма смисъл, трябвало да бъдат там. С риск да си навлека много гняв от тази „демократична“ извадка на нашето общество, която кибичи на така наречените протести бих искала да напиша няколко думи.

Първо, мили деца, това не са протести, това е шляене по центъра на София, пиене на бира по турски на паветата и привличане на някакво внимание, вероятно не правилното,  но в никакъв случай не е ефективен начин да се свали властта. Аз бях на протестите през 97 година и тогава беше студено – нямаше бира по паветата, бяхме пред Ал. Невски, викайки, скандирайки, бяхме на всички възлови кръстовища, бяхме болни и изморени, с температура и какво ли още не, но там във всеки един момент, но бесни и ни личеше. И за две седмици мандатът беше връчен на алтернативата, която всички искахме – правителството на Костов. Аз лично плаках, когато това се случи. Исках го, борих се за това по свой начин, изстрадах го, както аз разбирах смисъла на тази битка. Беше емоционално, истинско и ефективно. Нямаше шанс за друг развой на събитията. Хората бяха озверели. Не са пили безплатни кафета пред парламента, не са свирили на бял роял или редили дини...Беше до кръв и до преврат. Идеите ви са готини в стил рекламна кампания. Няма нужда от това или поне не 40 дена. Явно нещо не работи щом 40 дена „протестирате“ без резултат. Сега  и басейн пред парламента. Ми не ме кефи. Не съм чула за такива протести по света. Не че света трчбва да е мерило, но е някакъв коректив. После защо нищо не постигате. И не ми казвайте, че трябва да съм там, за да заявя гражданска позиция. Аз я заявих на изборите и не само на последните, а на всеки едни избори, макар че последните години рядко имам фаворит, но ходя за да упражня гласа си и гражданската си позиция. Колко от вас гласуваха на последните? И изобщо? Защото в последните години аполитичната тенденция, която се шири сред младите хора е плашеща.

Не искам да протестирам, защото няма алтернатива в момента. Не ми пука, дали ще ме управлява БСП, ГЕРБ, ДПС или Атака, щом е някой от тях. Няма шанс за никой от десните в момента, така че няма да отида на протестите, за да се върне ББ на следващите избори. Имам право на този избор, така както вие решихте да не отидете да гласувате, така както вие решихте че Костов е крадец, комунист и т. н. Така и аз имам право да не уважа вашия протест. Защото не виждам в него почти нищо смислено. Някакви хора се моткат хаотично по центъра на София.. това е. Резултат няма. Не успявате да убедите тези в парламента, че си заслужавате вниманието, защото и вие не сте сигурни какво искате. Защото поколението ви е такова. Летливо, без ясна концепция и съзнание за корен, произход, традиция, история. Не  знаете, кое е най лошото, не сте го преживели, за да се борите за другата крайност. След 40те дена протести в един от най-посещаваните информационни сайтове излезе проучване, според което вследствие на протестите ГЕРБ за загубили примерно 4% от електората си, а БСП- 5 %....Дали е било манипулация – не знам. Но ако има и 20 % истина....това би било наистина парадоксално, предвид ситуацията  не знам хората на площада точно от коя група скандиращи са.

Уважавам всяка форма на протест, когато е целенасочена, аргументирана, последователна и ефективна. Не виждам нито един от тези белези. Ще се аргументирате, че искате да свалите Орешарски. А кой ще дойде? ББ? Не бяхте ли на протести през февруари, за да свалите и него? И успяхте. Тогава видях светлина...После десните не успяха да преминат дори и бариерата от 4 %...и разбрах че съм сбъркала. Разочаровах се от много неща. Това е друга тема. Половината от вас казват, че не искат никой от досегашните или текущите да ги управлява, искат някой нов, което за мен звучи адски детинско, защото този нов няма как да се появи ей така, още повече че изборният кодекс не е пипнат и докато остане непроменен няма абсолютно никакъв шанс да влезе друга партия в парламента. Другата половина се дели на електорат на същите тези партии – ГЕРБ, ДПС, АТАКА ...явно. И така. Не виждам последователност,  не виждам аргументи, не виждам концепция...за бъдещето, което искате. Иначе по креативност нито един протест по света не може да ви бие... И ако ме съдите, затова че съм избрала да не съм на площада, понеже имам своите причини, не сте по-добри от тези срещу които се борите.

 

Това исках да напиша, нека бъде един контрапункт - различно мнение, което вероятно няма да приемете, но пък ще имате по  какво да плюете, защото яростта в българина е доста и уви -  за съжаление не се канализира в правилната посока, нито в правилната форма. За личните си политически убеждения не пиша тук, но те прозират в текста, обаче не това е темата, по която съм изляла малко емоция.




Гласувай:
0



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vani11aice
Категория: Лични дневници
Прочетен: 33354
Постинги: 13
Коментари: 36
Гласове: 107
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930